Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Pawlik: KDP musi wyjeżdżać poza "Igrek"

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

lp

Data publikacji:
01-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Pawlik: KDP musi wyjeżdżać poza "Igrek"
Fot. Rynek Kolejowy
- We Francji jest niecałe 2000 km linii TGV. Pociągi dużych prędkości korzystają także z 8000 km innych linii kolejowych. Suma relacji to około 20000 km. Jeżeli mówimy, że zbudujemy 450 km linii dużych prędkości w Polsce, to oznacza, że chcemy, by pociągi wyjeżdżały poza linie KDP - powiedział wiceprezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SA Marek Pawlik w czasie debaty "Koleje Dużych Prędkości w Polsce

 - Linia KDP pozwala na uruchamianie połączeń między dużymi miastami i pozwala na dobre czasowo połączenia także z krajami sąsiadami. Na intesyfikację rozmów w sprawach międzynarodowych połączeń szybkich kolei trzeba jeszcze poczekać. Bez spojrzenia od strony gospodarki nie ma szans na realizację projektu KDP. Konieczny jest model biznesowy inwestycji. Pociągi KDP muszą być postrzegane jako te wyjeżdżające poza nowo zbudowaną linię. Nie jest to produkt dla wąskiego grona biznesu, a dla szerokiego grona podróżnych. Możemy postawić tezę, że budowa KDP nie może ograniczyć modernizacji istniejących linii. Ogłosiliśmy przetarg na kompletny model realizacji linii KDP. Brak takiego modelu według nas spowodowałby brak możliwości podjęcia decyzji o realizacji tego projektu - dodał wiceprezes Pawlik.


Wiceprezes podkreślił, że decyzja o budowie i formule powinna zostać podjęta po studium wykonalności z uwzględnieniem studium wykonalności dla CMK i węzłów kolejowych oraz z uwzględnieniem modeli biznesowych. Ta decyzja musi być oparta o polskie realia gospodarcze.


Już po raz kolejny zrealizowano debatę: Koleje Dużych Prędkości w Polsce. Konferencja w całości poświęcona jest studium wykonalności Kolei Dużych Prędkości w Polsce, modelom realizacji przedsięwzięcia oraz źródłom jego finansowania, a także zagadnienia ekonomiczno-techniczne związane z KDP.


W debacie biorą udział: wiceprezes zarządu PKP PLK SA Marek Pawlik, Przemysław Wróbel, dyrektor Departamentu Wdrażania Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Jan Raczyński, dyrektor projektu ds. strategii rozwoju taboru w PKP Intercity, Marcin Borek z Ernst&Young oraz Alfred Krukowski z Bombardier Transportation.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5